Una ir tik ļoti gatava pielikt punktu dārziņa gaitām un
doties uz skolu, ka šoreiz – atšķirībā no viņas brāļu dārziņa izlaidumiem –
gatava esmu arī es. Nelielajā izlaiduma svinēšanā man nenorit ne asariņa, kaklā
neiemetas kamols un prātā nenāk nekādas sērīgi apcerīgas domas.
Tikai sarunā ar Unas audzinātāju Aleksanderu, jaunu puisi,
kuram visi bērni liptin līp apkārt, tāda kā migliņa acīm priekšā gan. Šī ir
pēdējā plānotā saruna, kurā viņš man izklāsta audzinātāju novērojumus par Unu,
runājam par bērna stiprajām un attīstāmajām pusēm un gatavību skolai. Arī viņš
apliecina, ka Una savos nepilnajos sešos gados ir ļoti, ļoti gatava iet skolā, viņas valodas attīstība ir
tāda pati vai pat labāka kā zviedru bērniem, viņa ar prieku apgūst jaunas
lietas un labprāt māca tās tālāk citiem. Šo iezīmi Aleksanders nosauc par
“pedagogisk stråk”, un tādu viņš esot pamanījis arī man,
kad reiz dienu pavadīju kopā ar Unas grupiņas bērniem. Laikam tas mums ģimenē
(dzirdi, Ome?!).
Un vēl Unai
šobrīd esot lielo neatbildamo jautājumu laiks – kāpēc mēs te esam, kas mēs
esam, kas ar mums notiek pēc nāves. To es zinu pati, jo pirms aizmigšanas viņa
šos jautājumus uzdod arī man. Dārziņā viņa esot teikusi, ka pēc nāves viņa būs
koks, tā esot teicis tētis. Visa lielā prātošana dārziņā notiekot pusdienlaikā
– viņa sēž pie audzinātājas Tīnas galda kopā ar citiem bērniem, un tad tikai
sākoties prātuļošana. Tā nesen viņa ar draugiem aizdomājusies, kā ir būt
cilvēkam bez rokām un vai ir iespējams bez rokām paēst. Beidzies ar to, ka Una
sēdējusi pie galda un grupas biedri Ville un Eliass viņu barojuši.
Viņiem visiem dārziņā pietrūkšot
Unas, saka Aleksanders. Un man liekas, ka šajā brīdī nodevīgs mitrums ir ne tikai manās acīs. Bet
varbūt tas vecākiem tā vienkārši liekas.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru